Niemand in haar huis...............................


Spreuken 31:21

'Niemand in haar huis hoeft sneeuw te vrezen, zij heeft hen allen warm gekleed'.
( Het Leven)

Zo hier staat nog al niet wat. Dat is een flinke taak voor ons vrouwen. Een grote verantwoordelijkheid die we hier toebedeeld krijgen.

Je kan het ook zo draaien, dat je denkt wat een Vertrouwen heeft God in ons vrouwen, dat Hij weet dat we goed zullen zorgen voor hen die Hij ons gegeven heeft.

Hoewel wij vroeger thuis geen vetpot hadden, zorgde mijn moeder er altijd voor dat we goed gekleed en met een volle maag naar school gingen.

ook was het thuis altijd warm en gezellig.
Het wel bekende kopje thee en kaakje  als je thuis kwam uit school.






Toen ik over deze tekst na dacht.

Zag ik een meisje voor me dat alleen door de kou liep met veel verdriet. En daar waren de open armen van een moeder met lieve en troostende woorden.

Met woorden die jij en ik in de Bijbel kunnen vinden van onze liefde volle Vader.

Denk je dat alleen warme kleding genoeg is om je kind deze koude kille wereld in te sturen?
Sta jij met open armen klaar om je kind op te vangen.
Ben jij die lieve 'tante'voor het kind uit de kerk die zijn of haar ouders krap bij kas zitten. Ben jij die lieve zondagsschool juf die Gods warmte schenkt aan het kind die zijn of haar ouders net gescheiden zijn.
Kleed jij de puber van je broer of zus als het de sneeuw in moet. Dit bedoel ik niet letterlijk natuurlijk, tenminste dat hoop ik niet.
 
Iedere vrouw heeft deze taak van God gekregen, niet alleen de moeder.
Denk eens na voor wie kan jij de warme trui zijn in de koude tijd?

Blijf dichtbij je Maker.

Eve.

1 opmerking:

Aritha zei

Mooi zo, die vergelijkingen. Ik kende die tekst helemaal niet. Dus ging het onderzoeken. dat van die sneeuw. Maar inderdaad het staat er echt. En ipv warm gekleed staat er: met dubbele kleren gekleed. (scharlaken zelfs) Rode kleren en witte sneeuw. Hier het stukje: misschien we leuk om te weten. "Het woord dat gebruikt wordt is שָׁנִים ( shanim ), afgeleid van een werkwoord dat "om te schitteren" betekent. Het is de aanduiding van een karmozijnrode of diep scharlaken kleur.