Advent dag 18

Esther 4:10-17

Vandaag een lieve vriendin van mij helpt een vrouw in nood. Een klein lichtje in deze wereld.
Net als Esther die de brug werd tussen buiten de poorten wonen en binnen de poorten wonen.
De vriendin waar ik zo juist over sprak, zal haar actie niet met haar leven hoeven te bekopen.

Maar voor Esther lag dit toch echt even anders, maar ze deed wat er gevraagd werd om haar volk te redden.

Jezus deed het zelfde voor jouw en mijn redding moest hij het met de dood bekopen.
Gelukkig was daar Pasen maar dan nog, Hij ging voor ons de dood in.

Wees een brug voor iemand anders naar de buiten wereld, je hoeft je leven er niet voor te geven, maar wees een lichtje voor iemand in je omgeving. Heb jij al iemand op het oog?


Denk niet wat kan ik nu doen, veel.

Een waxinelichtje in mijn toilet zorgt er voor dat de ergste kou uit mijn toilet is. Wat is een waxinelichtje nu? Een heel klein vlammetje, maar oh wat maakt het mij een tevreden mens als ie zijn warmte verspreid in mijn toilet.



Hoe klein je lichtje ook is het maakt niet uit. Je geeft warmte en die warmte kan net het ergste in iemands leven draagbaar maken.

1) Wat voor gave heb jij van God gekregen, denk er eens over na.

2) Denk eens aan iemand die nu "buiten"de poort zit. Aan wie moet je denken op dit moment?

3) Hoe kan jij je gave inzetten voor een ander nu?

WEES EEN LICHTJE IN DEZE DONKERE WERELD.

En blijf dichtbij je Maker.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Mmmm... ik voel me momenteel meer iemand die door zo'n lichtje verwarmd moet worden...

LookAroundTheCorner zei

Geen idee waar je woont, maar ik wil best een klein lichtje voor je zijn hoor.