Duizendmaal Dank.

In nood leert men bidden wordt er gezegd. Ik verbaas me steeds weer opnieuw hoe sterk mensen kunnen zijn ondanks de situatie waar ze in zitten.

Er komt een kracht van die mensen af die niet te beschrijven is.

Er wordt gezegd in nood leert men bidden. En ondanks alles in welke situatie ook dat je moet blijven danken voor het geen je hebt ontvangen die dag.

Maar hoe doe je dat? Hoe kan je blijven danken ondanks wat dan ook?

Ann Voskamp beschrijft dat heel mooi in haar boek, Duizendmaal Dank.

Als je bitter bent, en je dankt God voor iets moois, hoe klein het ook is, dat geeft je vreugde.

Ik denk dat ieder van ons wel moeilijk periode heeft in zijn of haar leven.

Maar houd je ogen op God, Dank hem voor wat je wel nog hebt, en het leven ziet er een stuk mooier uit.

Pak Gods woord erbij en lees wat ie voor heeft voor in de toekomst.

Een mooie tekst in de Bijbel waar ik me aan vast houd als het niet zo lekker gaat is.

Exodus 14:14


 De HEER zal voor u strijden, u hoeft zelf niets te doen.

Ik heb de film Heaven is for Real gekeken.

Geloof jij dat de Hemel er echt is?

Denk vandaag eens na over waar je dankbaar voor kan zijn, schrijf het op en als het allemaal even niet zo lekker gaat, pak het blaadje en zie waar je dankbaar voor was, en ook zeker nog voor kan zijn.

Blijf dichtbij je Maker.


Zolang je kan danken, dan zal je ook altijd vreugde hebben. Ann Voskamp

2 opmerkingen:

Unknown zei

Heel mooi! Dank je wel! En ook voor je lieve opmerking op mijn blog vandaag. Jouw en mijn blog passen bij elkaar ;)

LookAroundTheCorner zei

Deze blog komt ook mede door jouw blog,ik was echt geraakt door je blog.