Werken aan jezelf

Ieder mens moet werken aan zich zelf. De een moet afvallen, de ander moet iets aan zijn kleding doen. Iedereen weet wel iets op te noemen.

Raar dat niemand na denkt over zijn geest en ziel. Weinig mensen gaan aan de gang met hun negatieve gedachten gang, of onzekerheid, of slecht onder controle houden van hun geduld of boosheid. Ook in de Christelijke  wereld valt mij op dat veel mensen daar niet mee aan de gang gaan. Terwijl er toch echt in de bijbel staat wat er van ons verwacht wordt.

Spr 15:18
Spr 19:19
Spr 22;24
Spr 29:22

Ook in de Efez en in Mat  staan tal van teksten dat we op onze woorden moeten letten, niet driftig moeten zijn etc.

Het is niet makkelijk te vergeven, en het is moeilijk om soms op je tong te bijten terwijl een ander je in de grond stampt of je ander onrecht aan doet.

Maar toch. God wil ons vormen.

Vanmorgen zag ik bij een van mijn vrienden dit plaatje:


Het deed mij denken aan hoe ik was voor ik tot geloof kwam ( ik zeg niet dat iemand die niet gelooft een oude deur is, laat dat wel zijn).

En Hij heeft mij geschuurd en is nog steeds met mij bezig. Ik begin te leren niet snel boos te worden, en dat lukt met vallen en opstaan, ik leer in te zien dat andere mensen nu eenmaal dingen anders zien dan ik en dat is ok. Ik leer dat vergeven van iemand die je tot op het bot pijn heeft gedaan je vrij maakt. Echt vrij.

En eens komt er een dag dat ik zo mooi wordt als deze deur:


Eens komt er een dag dat alles nieuw wordt, en tot die dag ben ik een oude deur waar aan geklust wordt.

Werk aan jezelf op elk vlak in je leven, vraag God je leven te leiden, tot aan die dag.

Wees als de maan, die het zonlicht weerspiegelt op de aarde.

Laten wij Gods liefde weerspiegelen in ons leven naar de wereld om ons heen.




Geen opmerkingen: