Kun jij het?

Kun jij het, iemand vergeven die je zo op je ziel heeft getrapt/,  die gene die je  liever dood ziet dan levend?

Kan jij de gene vergeven die je hart heeft gebroken, die je verkracht heeft, die je vernedert heeft?

Kun jij dat?

Ik vind het moeilijk ik ben niet zo als Jozef in Genesis 43 - 45. En toch ik heb mensen vergeven die me zo'n pijn hebben gedaan, zoveel pijn dat ik wenste dat ik dood was.

Zo'n pijn die door drinkt door anderen om je  heen, dat je je  eigen verdriet in hun ogen kunt  zien.

Ik heb vergeven, niet alles vergeten maar veel wel, het gevoel van pijn is weg.

Door te vergeven wordt je VRIJ, kan je verder leven.

Haat is een pil die je zelf inneemt en die dus ook jezelf vernietigd.

Vergeef en wordt vrij, werkelijk vrij.

Kijk eens naar dit filmpje, en denk eens na........... Wie moet jij nog vergeven, of wie moet jij om vergeving vragen?

Denk na, bid er voor en .............

Blijf dichtbij je Maker.




                                       bron foto: Google.

1 opmerking:

Aritha V. zei

Het is soms erg moeilijk. Maar door Jezus kan het.

Ik denk wel dat het soms een proces is, waarin je mag groeien.

Of zie jij dat anders?