De rol van een vrouw

De rol van een vrouw in het gezin en kerk.

Ik vind dat wel een interessant onderwerp. Dit houd me wel bezig.

Bijbels gezien zijn de rollen verdeeld in de Bijbel tussen de man en de vrouw. Zoals ik gisteren ook een blog schreef over de rol in het gezin ben ik vandaag eens opzoek gegaan naar de rol die een vrouw Bijbels gezien mag bekleden in de Kerk.

Wow wat ik daar las.......veel kerken doen dat toch wel anders.

Een mooie link die ik tegen kwam die heel duidelijk is en Bijbels is deze

http://www.baptistenpapendrecht.nl/files/intranet%20downloads/Visiemanvrouwingemeentejuni11.pdf

Kijk er eens naar en onderzoek hoe jij bent, en wat voor functies je bekleed en hoe Bijbels het is.

Blijf dichtbij je Maker.

                                      bron van de foto: Google.

2 opmerkingen:

LookAroundTheCorner zei

Hoi Eve,



Ik wilde reageren op je blog, maar het lukte niet. Gezien je laatste twee onderwerpen vroeg ik me af of je het boek van Rachel Held Evans al gelezen had, het past bij het onderwerp waar je over na denkt en het is een heerlijk boek om te lezen, terwijl je ondertussen ontdekt hoe gekleurd wij eigenlijk de bijbel lezen. Ik heb er laatst over geblogd: http://wp.me/p4cktD-jv maar misschien had je het al gezien. Ik denk dat jij het een leuk boek zal vinden.



Met vriendelijke groet,

Antoinette Schram

Linda zei

Zeker een interessant onderwerp, als jong meisje hield ik me hier al mee bezig. Dat er blijkbaar verschillend naar gekeken wordt. Ga zeker ook even de link volgen.