Mijn God mijn God

Soms gebeuren er dingen in je leven die je gewoon weg niet snapt. Dingen van onrecht, echt onrecht.

Je voelt je als of je net als Jezus aan het kruis bent verlaten.

Verlaten door je Familie, Vrienden en ieder levend wezen op deze aardbol, en ja zelfs door God voel je je verlaten. Alleen in een gevangenis onschuldig. Vast gehouden door Recht???? Je toekomst onder je kont vandaan getrapt waarvoor je eerst nog 2 jaar in onzekerheid hebt gezeten.

Je weet dat als je nu ooit vrijkomt er niemand meer voor je is die je opkomt halen uit een plaats 4 uur van je ouderlijk huis. Je ouderlijk huis zal er niet meer zijn. De plaats om je ouders op te zoeken zal de begraafplaats zijn, waar je graag eerder had willen zijn om ze hun laatste eer te bewijzen. Maar dat kon je niet omdat je onschuldig door een wreed recht systeem vast zit.

Dan kan je alleen nog maar roepen Mijn God mijn God waarom hebt u mij verlaten.

Je kan je verlaten voelen, maar in de Bijbel staat dat God je nooit vergeet.

Gen 8:1
Gen 19:29
Gen 30:22
Exo 6:5-6
Num 10:9

Maar hoe zou jij je voelen als je opgesloten zit in een cel waar je echt niet thuis hoort. Je naar de buiten wereld wordt af geschilderd als het grootste monster dat er bestaat. Als je nooit meer je eigen voor naam hoort of nooit meer iemand je even beet pakt en zegt: Ik hou van jouw.

Wat zou jij roepen?

In nood leert men bidden, en bid onophoudelijk in welke situatie dan ook. We lezen het we zingen erover. Maar is jouw leven wel eens Echt goed overhoop gehaald?

Heb jij wel eens geroepen Mijn God mijn God waarom heeft u mij verlaten.

Recht zal geen recht meer zijn staat er in de Bijbel, Armen worden armer en rijker worden rijker.
Zal God nog geloof vinden als Hij terug komt, Jij mag het zeggen.

De wereld waarin we leven is ziek en verrot. God zal nooit meer een zondvloed laten komen, we zullen nooit meer net als Noach 40 dagen en nachten de regen horen kletteren op het raam.

Maar Mijn God mijn God, wat bid ik dat U snel terug komt.

En dat recht weer recht zal zijn, en mensen weer van elkaar zullen houden, geen tranen, pijn en ziekte meer.

Mijn God mij God komt U alstublieft spoedig terug naar deze hel.

Maar tot die tijd, wanneer Hij komt als een dief in de nacht. Zal het recht geen recht meer zijn, is mijn vriend zijn leven uitzichtloos en zal hij vaak roepen:

Mijn God mijn God.


                                       foto bron:Google


Blijf dichtbij je Maker.

2 opmerkingen:

Aritha V. zei

Een indringende blog. Wat heb je dit krachtig geschreven.

Wat me ook altijd raakt als ik jou blog lees, is het laatste zinnetje: Blijf dicht bij je Maker.

LookAroundTheCorner zei

Het zit me ook echt hoog :) Als je niet dichtbij je Maker blijft, waar moet je dan heen?