Recept voor het weekend.


10X BAKRECEPTEN ZONDER SUIKER


suikervrij bakken
Steeds vaker krijg ik de vraag of er ook suikervrije recepten op mijn blog staan. Vrij weinig moet ik je eerlijk bekennen. Ik heb nu eenmaal een zoet blog en dat betekent dat er ook een hoop suiker wordt gebruikt. Ik zal nooit helemaal suikervrij gaan bakken, maar ik wil het wel eens gaan proberen. Ik deed een rondje inspiratie op via het internet en dacht dat het een leuk idee zou zijn om 10 zoete bakrecepten zonder suiker met jullie te delen. Al deze recepten komen grotendeels bij Nederlandse bloggers vandaan, slechts twee van Amerikaanse blogs. Met ‘geen suiker’ bedoel ik overigens geen geraffineerde (bewerkte) suiker. In de meeste recepten worden alternatieve zoetstoffen gebruikt, zoals honing, dadels en agavesiroop.
We beginnen op het blog Blij Zonder Suiker. De naam zegt het al, een blog waar je geen suiker zult vinden. Deze zomerse citroenreepjes bevatten dus ook geen suiker. Naast dat de recepten suikervrij zijn, bevatten ze ook geen koemelk, zijn ze gemakkelijk glutenvrij te maken en ook nog eens 100% vegan. Oh, laten we niet vergeten dat ze er ook echt heerlijk uitzien!
Superfood ontbijtreep
Je ken de granen- en muesli repen vast wel, misschien heb je ze zelf wel eens gemaakt. Op het blog van Carola staat een suikervrij recept voor superfood ontbijtrepen. Voor de echte superfood fanaten een goed recept om eens te proberen. Het zit vol met chiazaad, hennepzaden, fijne zemelen en meer!
Kijk, dit zijn de betere recepten: brownies! Maar Lian van Cakeje van eigen Deeg maakte niet zomaar brownies. Deze brownies bevatten namelijk geen geraffineerde suikers. Had ik al verteld dat deze suikervrije brownies ook lactosevrij zijn?!
vega taart met zomerfruit
Wil jij graag bakken maar mag (of wil) je geen eieren, boter en suiker eten? Dan is deze speciale vega taart van Zoet Recepten iets voor jou! Hij is namelijk suikervrij, eivrij en lactosevrij. Een prachtige taart die er ook nog eens heel erg lekker uitziet!
suikervrij bakken
Suikervrije appeltaart muffins. Klinkt dat niet als een waar feestje? Met behulp van havermout maakte ik deze eenvoudige, maar o zo lekkere muffins. Ze vullen goed, dus dat is ook nog eens mooi meegenomen. Maak een flinke voorraad, zodat je er altijd eentje klaar hebt liggen (in de vriezer?) voor de lekkere trek.
Bananenbrood met noten en chocola 2a
Een bananenbrood mag niet ontbreken in dit lijstje met suikervrije recepten. Het is een ideaal baksel dat je in het weekend maakt zodat je de hele week van een lekker tussendoortje kunt genieten. Vries dan ook gerust wat plakjes in. Dit bananenbrood is extra lekker door de toegevoegde noten en chocola.
Apple crumble. Heerlijk! Deze versie van Baked Louies is echt ontzettend snel te maken in de magnetron en bevat geen suiker. Prima gerechtje om even vlot tussendoor te maken dus!
Glutenvrije snickers zonder geraffineerde suiker
Het lijkt wel of graan/muesli/noten repen nooit suiker bevatten. Focus on Foodies heeft ook zo’n lekkernij op het blog staan; glutenvrije snickers. Jawel! Zelf snickers maken zonder suiker. En dus ook nog glutenvrij.
flourless, no sugar blondies made with chickpeas and sweetened with dates, 150 calories each, 5 fiber, 13 net carbs, 6 protein. #coconutalmondrecipes
We hadden al suikervrije brownie in het overzicht staan, deze wordt nu aangevuld met zijn zusje.De blondie! Naast dat je in dit recept geen geraffineerde suiker tegenkomt, bevat het ook geen bloem. Dit recept is trouwens in het Engels, even vertalen dus als je trek gekregen hebt.
No sugar mini baked donuts
Ik ben stiekem héél erg dol op donuts. Schandalig genoeg heb ik ze nog nooit gemaakt. Waarschijnlijk zou ik ze zelf met suiker maken, maar deze donuts bewijzen dat dit niet per se nodig is. Geen suiker voor deze mini donuts en ze zijn ook niet gefrituurd. Eigenlijk zou je deze donuts best gezond kunnen noemen.
Deze verzameling recepten bewijst dat je ook zonder geraffineerde suikers prima kunt bakken. Heb jij nog goede recepten waarvoor je geen bewerkte suikers hoeft te gebruiken?
Liefs Laura PNG
http://www.laurasbakery.nl/10x-bakrecepten-zonder-suiker/

Geen opmerkingen: