Boeken lezen

Vroeger had ik aan boeken lezen echt een enorme hekel.

Je zult het geloven of niet maar dit kwam door een juf uit de eerste klas.

Zij was zo intens gemeen, mijn taal en lezen was zwak, nu zouden ze misschien zeggen dat ik dyslexie heb.

Geen idee wat het is, maar doordat zij een keer een bladzijde uit mijn schrijf schift had gescheurd voor de klas om dat ik te dom was, omdat ik niet wist hoe je 2 broden moest schrijven. En ik van haar altijd de beurt kreeg om hardop te lezen en ik dit dus niet kon.

Hierdoor had ik een rot hekel aan lezen en schrijven.

Nu ik wat ouder wordt en door de artrose en Fibromyalgie lichamelijk niet altijd veel kan, en ik geen persoon ben die kan stil zitten( Lees ADD/ADHD).

Moest ik toch iets anders doen.

Wel nu de Amish boeken kwam om de hoek. Ik kwam er achter dat het een enorme ontspanning voor mij was.

in dit boek lees ik nu


Mij favoriete boeken om te ontspannen zijn nog steeds de boeken die over de Amish gaan.

Maar ik heb inmiddels ook al heel wat andere boeken gelezen.

En ja wel ik ben zelfs een leesclub op Facebook gestart met de naam ZIJ.


Lezen  is dus echt iets van mij geworden. Het voelt ook een beetje toch wel als een overwinning op die beschadiging van school. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Wat ik mijzelf afvraag is wat voor boeken lezen jullie graag?




  

2 opmerkingen:

Wendy Born zei

Wat eerlijk dat je dit zo schrijft Eve. Moedig hoor. Ik denk dat die juf zich niet bewust is geweest van haar woorden. Ze heeft vast onderschat dat die jaren later nog zo'n effect kunnen hebben.

Zelf lees ik graag allerlei christelijke opbouwende boeken van Elizabeth George, Beth Moore en John Piper maar wat betreft romans heb ik een voorkeur voor de boeken van Tamera Alexander, Francine Rivers en Lynn Austin.

LookAroundTheCorner zei

Ik geloof ook niet dat die juf dat met opzet heeft gedaan. Het heeft mij wel beschadigd.

Beth Moore, Elizabeth George, Joyce Meyer, vind ik ook fijn om te lezen, als het om studie boeken gaat.