Wat doe jij ?

Gisteren had ik een gesprekje met iemand over de ISIS. Heel de wereld is gek en de duivel gaat los. En mensen hebben voor het moslim geloof gekozen, en God schrijft in Zijn woord zal ik nog geloof vinden als ik terug kom.

Ik was even stil en dacht na, en opeens kreeg ik de woorden in mijn mond.

"er staat ook in Gods woord bid onder alle omstandigheden"doen wij dat?

Bidden wij nog? Of laten we ons bang maken door de beelden op tv en internet.
Waar is ons Vertrouwen dat God ons beschermd door alles heen.

Ik heb ook onrust in mij ivm de operatie die komen gaat. Ik heb mijn zussen in de Heer wel gevraagd te bidden. Omdat ik weet dat dat nu op dit moment het enige is wat we kunnen doen. Ik moet loslaten.
En vertrouwen en weten dat God voor me zorgt.

Wat doe jij? Bid jij nog of neem je alles op je rug mee wat eng en moeilijk is in de wereld.

Maar boven al wil ik je vragen na te denken over:

Hoe vaak Dank jij God voor alles wat je hebt?
Of hang je aan je baan en je mooie spullen en heb je nooit genoeg, dus bid je alleen maar.

God is geen kauwgomballen automaat.

God wil geprezen worden.

En als je het mij vraagt is er nog genoeg om dankbaar voor te zijn iedere dag.
Je moet het alleen wel willen zien.

Blijf dichtbij je Maker.




3 opmerkingen:

Yvonne zei

Inderdaad! Er staat veel in het woord van God over gebed. Bid voor je vijanden. Bid voor de vrede van Jeruzalem.Bid voor elkaar. Bid voor de overheid. Bid....blijf bidden, en zie op Hem! In mijn laatste blogs heb ik hier iets over geschreven. http://creativeworship-workshop.blogspot.nl

Aritha Vermeulen zei

Bidden. Blijven bidden. Dat is wat ik doe. Want ons gebed heeft ene plekje in Zijn plan. Ik denk dat je je later verwonderen zult als je merkt dat Hij jouw gebed verhoorde. Terwijl je het zelf niet eens wist. ( voorbede voor vervolgde christenen bijvoorbeeld)

LookAroundTheCorner zei

En toch hoor ik om me heen dat er ook mensen zijn die dit niet doen.
die bidden bijna nooit.