Verander de wereld en begin bij jezelf.

Ik zat vandaag na te denken over die ISIS. Heel eng allemaal, vreselijk gevaarlijk, en wat al niet meer.

Opeens besefte ik me dat ik me zorgen aan het maken was. Terwijl er in de bijbel staat maak je geen zorgen voor de dag van morgen, zelfs al je haren zijn geteld.

Als het op dingen aan komt die wij niet onder controle hebben, hoe Christelijk zijn we dan eigenlijk? Hoe standvastig in Gods woord zijn we dan. Ons geloof lijkt weg te ebben, opeens moeten we het zelf allemaal maar doen en dingen regelen.

Tegen het kwaad valt niet zelf te vechten. Je kan doen wat je wilt maar je verliest het.

Ik denk dat we moeten bidden, voor vrede in de mensen om ons heen vrede op de wereld. Vrede in onze harten dat we elkaar meer verdragen. God is zoveel groter dan wij ooit maar kunnen beseffen. Gedraag je naar Zijn woord, Hij is de regisseur en Hij zal je leven leiden.

Waar je in gelooft geloof je in, in ieder geloof staat Liefde centraal. Als we dat nu eens allemaal zouden bundelen. En nu niet gelijk wijzen naar een geloof die op dit moment doet wat niet kan. Maar samen praten en bidden, om het extreme uit te bannen.

Niet iedere Moslim wilt dit gedrag van ISIS. Veel moslims in de wereld zijn bang. Bang dat ze over een kam worden geschoren met ISIS.

Wijs niet naar een ander, wijs niet naar een geloof. Maar verander en begin bij jezelf. En blijf dichtbij je Maker.





Geen opmerkingen: