Zoals veel van jullie weten

Zoals veel van jullie weten schrijf ik sinds 21 jaar met gedetineerden in Amerika.

Ik ben tegen de doodstraf omdat ik van mening ben dat er maar een is die over leven en dood beslist en dat is niet een rechter of een jury. Dat is God.

Maar ook omdat je steeds vaker ziet dat de 'verkeerde' is op gepakt voor het strafbaar feit.

Een eye for an eye is wat ze in Amerkia zeggen, till the hole world is blind zou ik daar aan toe willen voegen. Want de geen die de executie voltrekt is ook een moordenaar.


Ik weet het de meningen verschillen hier over maar dit is mijn mening en als die van jouw anders is dan respecteer ik die.

Vanavond zag ik een video met Helen Prejean en de actrice die haar rol vervulde in de film Death man Walking.

Ik wil jullie deze video niet onthouden.


Het bewijs in Amerika is daar dat de meeste mannen en vrouwen op Death Row zijn arm, of hebben een gekleurde huidskleur.

Het schrijven met gedetineerde heeft mij in leren zien hoe sterk deze mensen zijn. Dat ze eigenlijk niet veel anders zijn dan wij. En graag een 2de kans willen. Zou jij die ook niet willen? Een tweede kans voor een fout die je hebt gemaakt.

God kijkt niet naar hoe groot je fout was die je hebt begaan, Hij kijkt wel of je werkelijk berouw hebt van wat je hebt gedaan, en door zijn genade mogen we vergeving ontvangen. Ook de moordenaar aan het kruis naast Jezus kreeg dit.

Oordeel niet opdat Gij niet veroordeelt wordt.

Ik ben dankbaar voor de afgelopen 21 jaar met penpals in de gevangenissen in Amerkia.

Ik heb veel geleerd van de mannen en vrouwen. Maar een ding wat ik geleerd heb is.

IN IEDER MENS ZIT IETS MOOIS.

Blijf dichtbij je Maker.

Geen opmerkingen: