van vers naar gedroogd

Van de week kwam ik een leuke blog tegen ( helaas ben ik de link kwijt).Waar een Mevr kruiden en vruchten ging drogen in een machine die hiervoor bestemd is.

Nu heb ik kruiden genoeg in de tuin en aardbeien ook, alleen heb ik niet de machine.
Dus opzoek naar hoe je snel en makkelijk kruiden kunt drogen.

Op Google vond ik het antwoord, snel en makkelijk. In de magnetron.
En een magnetron heb ik wel.

4 min 600 watt en mijn munt veranderde van verse muntblaadjes in gedroogde blaadjes voor een heerlijke kop thee.



Ok dat is klaar nu de aardbeien. Uhh hoe die er uitkwamen zal ik jullie besparen. Dat ging dus niet helemaal goed.

Nu is de bieslook aan de beurt en dat gaat prima.

Ook een paar minuten in de magnetron 600 watt evt tijd toevoegen als het nog niet knisperend is.





Ik ben nog wel even bezig.

Fijne dag,

Tot die tijd, Blijf dichtbij je Maker.



Geen opmerkingen: