Ontdekking!!!!!!!!!!

Vanmorgen ben ik vroeg opgestaan omdat ik echt even tijd wilde hebben voor God en mij alleen.

Ik heb mijn studie van Beth Moore erbij gepakt en ging aan de slag.

Wat ik al 100 misschien nog wel vaker heb gelezen is het verhaal van Noach.

Maar de betekenis van dit verhaal is zo diep, dat ik vanmorgen echt een ontdekking heb gedaan. Wie weet is dit voor jullie allemaal al bekend maar toch ik dacht ik ga dit met jullie delen.

De boot van Noach werd bedekt met pek, niets bijzonders zal je zeggen, maar als je kijkt wat 'met pek bestrijken' betekend. In het Hebreeews Kaphar.

Bedekken, reiningen, zuiveren, goedmaken, verzoenen,voor zonde en mensen boeten door het uitvoeren van voor geschreven rituelen.

Met pek bestrijken is dus eigenlijk een heel mooi symbool. Het symbool van verzoening waardoor ze tegen vernietiging beschermd werden. Net als het gezin van Noach, zullen gelovigen in Christus veilig beschermd worden tegen de komende vernietiging van de tegenwoordigen hemel en aarde. Het verzoendend offer van Christus heeft ons voor de hele eeuwigheid bedekt. Alleen onze zonden zijn verdelgd.

Dit was voor mij zo'n openbaring. in 2 Petrus 3: 3-13
Ik wist helemaal niet over de dat alles weer opnieuw wordt vernietigd.

Ook dat voor God 1 dag duizend jaar kan zijn en anders om. En dat dat zo is omdat God wilt dat iedereen een kans krijgt om God te leren kennen.

Prachtig om je dag te beginnen met die stuk uit de bijbel.

Fijne dag,

Blijf dicht bij je Maker.


foto bron: google

Geen opmerkingen: