Kleine dingen in het leven

Je hebt van die dagen dat alles tegen lijkt te zitten. Die periode lijk ik nu wel in te zitten.
Veel dingen gaan mis, en ik wordt er zacht gezegd niet goed van.

Geen geduld, laat alles uit mijn handen vallen, mijn lijf werkt tegen. Voel me niet bepaald zinvol.

Aan de andere kant weet ik dat ik wel van waarde ben, misschien niet voor deze maatschappij maar wel voor mijn maker. Ik weet ik fouten mag maken. Hij weet dat ik dicht bij hem wil leven.

En die sombere momenten zijn gedachten die mij af willen houden van God.

Ik ben alert ik weet dat dit een moment van zwakte is en dat ik er de brui aan kan geven.

Ik bid dan ook vandaag voor Gods kracht, rust in mijn hoofd, geduld, en een hart vol liefde voor de mensen om mij  heen.

Ik bid dat ik Gods stem mag horen hoe klein of hoe raar het ook mag klinken maar dat ik daad werkelijk luister.

Genieten van de kleine dingen in het leven. Niet overal als een berg tegen op hoeven zien.

Dat is mijn gebed voor vandaag.

Wat is jouw gebed voor vandaag?




                                                     Genieten van de kleine dingen in het leven is kijken naar deze hortentia in mijn tuin.


Blijf dichtbij je Maker.

1 opmerking:

Lieneke van Vuuren zei

Mooi geschreven! Heb geduld met, wees aardig, zorg goed voor jezelf!!