Alleen

Het is 7:48 en ik zit hier alleen. Ik hoor de mussen, en een duif. Hier en daar een auto die denk ik op weg gaan naar hun werk.Ook hoor ik dat Axel zijn poten aan het aflikken is, Dora die ligt te spinnen. De pc zijn ventilator draait rustig door en ook het aquarium pompje doet waar die voor gemaakt is.

Ik zit hier alleen, met een wens die je misschien niet snapt, maar voor mij wel heel groot is.

Wanneer houd het op met al die geluiden die ik niet uit kan zetten, die ik MOET horen.

 Terwijl ik dit schrijf loopt Axel weer voorbij

, de mannen van het bouw werk bij de buren komen aan de buurvrouw die iets weg gooit in haar container, een schoolbusje dat een van de kinderen uit de straat komt halen een hond die blaft, en de vogels gaan nog steeds door met hun lied. Ondertussen schiet er ook nog door mijn hoofd wat ik vandaag moet doen en hoe ik dat moet doen en hoeveel tijd ik daarvoor heb, maar ook wat ik eigenlijk zou willen doen en wat de gene denkt die dit leest.

Ik wil rust, geen geluiden, niet hoeven denken.

Echt even Alleen.



3 opmerkingen:

Moonlampje1979 zei

Meis, 'k weet zooo goed wat je bedoeld! Helaas kun je die alledaagse geluiden niet buitensluiten als je eenmaal wakker bent, dat is het lastige ervan. 'k wens jeiig veel sterkte toe.

Unknown zei

Oke Eve je zegt in je stukje ook: wat degene denkt die dit lees
Ik zou willen/wensen dat het in je hoofd wat rustiger zou zijn en je de geluiden even uit kan/kon zetten zodat er ECHTE rust is.
Denk dat dat toch heel moeilijk is.
Ervoor bidden? ;) Is het wel gelukt later vandaag?

xxxjes

LookAroundTheCorner zei

Ja dat klopt Linda Zwaan buiten is het anders. Maar de geluiden en gedachten blijven,maar voelt anders.