Geniet

Geniet van de dag......maar wat is nu genieten?

Voor de een is dat rommelen in de tuin, voor de ander een fiets toch maken, voor een ander met een boek op de bank en een kop thee erbij.

Geniet van de dag, voor mij gaat dat de ene dag beter dan de andere dag. Soms kan ik heel relaxed zitten op de bank en genieten van een boek. De volgende dag zit ik op de bank maar denk ik moet nog de was doen, ik moet eten kopen en klaar maken, wat zouden de buren denken als ik op de bank zit met een boek en ze lopen langs.

Waar komt dat stemmetje toch vandaan? Komt het door dat ik op ben gevoed met de vrouw moet altijd klaar staan en alles in orde hebben, voor wanneer wie dan ook maar binnen mag komen.

Geef het een naam.

Maar ik weet wel dat ik niet wil dat mijn dochter zo'n leven krijgt.

Geniet van het leven, ook dat is een bijbelse opdracht.

Ben heel benieuwd hoe jij geniet in het leven.


2 opmerkingen:

Yvonne zei

Ik geniet ervan om met een kopje koffie en met een boek, meestal rond een uur of 11 's ochtends, even tot rust te komen in de tuin. Daarna heb ik weer energie om verder te gaan.En als het minder goed weer is doe ik dit lekker aan de keukentafel.Het is altijd een moment op de dag waar ik naar uit kijk.

Unknown zei

het is een zoeken naar evenwicht. Ik wil èn trouw zijn in de dingen die op mijn lijstje staan èn tijd vinden om los te laten en te genieten. Soms sla ik door in het één. Soms in het ander. Moeilijk. Goed dat je daar een blogje over schreef.