Ik zit op de grond................

Ik zit op de grond en vouw de was. Wat een berg met kleding hebben we eigenlijk. Over een paar weken hebben we pijlerkast en ik zie de zakken al voor me die we daar uit gaan zoeken, en een 2de handswinkeltje gaan maken van de gymzaal die bij het gebouw hoort.

Het is altijd een feest om de kleding uit te mogen zoeken en dat je dan hoort hoe blij mensen waren met de kleding die ze mochten komen halen.

Het mes snijd aan 2 kanten, wij als sorteer ploeg hebben een paar geweldige ochtenden, en de mensen die de kleding komen uitzoeken, hebben weer wat mooie kleding.

Geweldig te zien hoe God mensen gebruikt om anderen weer te helpen.

Maar goed terug naar mijn was.......... iets wat ik echt niet leuk vind om te doen, maar het moet.
Hoe raar het klinkt maar sinds in dingen doe in het huis voor mijn gezin met God lijkt het allemaal minder erg om te doen.

Begrijp me niet verkeerd ik ben geen poets vrouw en dat zal ik waarschijnlijk ook nooit worden. Niet omdat ik het niet wil, maar omdat mijn lichaam het tegen houd.

Ik zit op de grond en doe de was, simpel weg omdat ik het dan kan volhouden om de was te vouwen, want staan en bukken dat vind mijn lijf niet zo grappig.

Hoe doe jij de was, en hoeveel wassen werk jij weg?


                                                      Bron van de foto: Google

3 opmerkingen:

Aritha V. zei

Drie kinderen thuis, twee volwassenen erbij. Ik was best veel. Ik vouw het vaak op mijn bed. Dan zet ik de was mand op mijn bed ( hoog bed) en vouw. En leg het meteen achter me in de schuifkast.

Lisanne van Dijk zei

1 kind en twee volwassenen.. ik heb twee wasdagen in de week en dan doe ik in één keer alles. De dag daarna vouw en strijk ik het weg. Ik vind het altijd heerlijk als het weer gedaan is :-) en ik heb er ook wel plezier in.

Anoniem zei

gezin van 8 thuis wonenende personen. Dus ik draai minimaal elke dag 1 was en zaterdag meerdere wassen (ivm goedkope stroom vanwege dubbele meter) Ik heb een krukje bij mijn wasmachine staan waar ik op zit bij het sorteren van de was. en het vanuit de wasmachine in de droger mikken die er bovenop staat. Als het weer het weer een beetje toelaat hang ik de was buiten nadat hij tien minuten in de droger is geweest. Zo hoef je bijna niets te strijken. Verder vouw ik de was ook vaak op bed op.
Ook wij hebben een hoog bed. Leg het op stapels per kamer. Hierna nog in de kasten leggen en klaar.